Almere - 25 November 2022 - Gister vond in Lief Amsterdam de twaalfde editie van de Website van het Jaar verkiezing plaats. De Wie is de Mol? app won in de categorie ‘media apps’ de publieksprijs. Samen met AVROTROS ontwikkelt Elements deze populaire App waar jaarlijks 1 miljoen Molloten (fans van Wie is de Mol?) gebruik van maken.
De Website van het Jaar-verkiezing is een jaarlijk terugkerende award gala georganiseerd door Emerce en Multiscope. De publieksprijs wordt uitgereikt aan de favoriete websites en apps van het Nederlandse publiek. De stemmen leveren twee prijzen op per categorie. Naast populariteit wordt de score ook bepaald door de kwaliteit van de inhoud, navigatie, ontwerp en aanbevelingsintentie.
Eén van de populairste reality spelprogramma’s op de Nederlandse televisie is de jaarlijkse hit “Wie is de Mol?” van de AVROTROS. Het programma trekt gemiddeld 2,5 miljoen kijkers per aflevering. De “Wie is de Mol?” app is sinds 8 seizoenen onlosmakelijk verbonden met de serie en heeft de betrokkenheid van de Molloten enorm verhoogd. De app wint voor de tweede keer een prijs tijdens de Website van het Jaar verkiezing.
Rosanne Willems, bij AVROTROS eindverantwoordelijk voor de online strategie van Wie is de Mol? vertelt: “De “Wie is de Mol?” app heeft 1 miljoen gebruikers. Bijna de helft van het publiek is actief onderdeel van de online community en speelt dedicated mee in de app.”
“Het is ons doel het programma ieder jaar aantrekkelijker te maken voor het publiek. Dit doen we onder andere door contactmomenten en interactiviteit toe te voegen. Dit maakt de app een belangrijk onderdeel van de totaalbeleving, zowel voor, als na de uitzending.”, zegt Rosanne.
Website van het Jaar quote
Hier staat een opmerking van de presentator of de jury van de website van het jaar verkiezing
“De beste ervaring is natuurlijk een goed concept en een goede app, maar de backend is van cruciaal belang voor betrokkenheid en gebruikerservaring. Als duidelijk is welke kandidaat eruit gaat, moeten de scores van bijna 1 miljoen deelnemers en honderdduizenden poules worden berekend en wordt men via push notificatie op de hoogte gebracht. De techniek die zorgt dat dit snel werkt heeft enorm bijgedragen aan de unieke beleving van de “Wie is de Mol?” app, aldus Erwin van Hasselt van Elements.
De Website van het Jaar verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd door Emerce in samenwerking met Multiscope, waarbij naast populariteit ook de kwaliteit van de genomineerden wordt gemeten.
This blog was written by
on
Nov 25, 2022